Chalmers Bibliotek

Just idag, i detta nu, har jag nog den bästa känslan. Bland tusentals dammiga gamla böcker och tidsskrifter, vid ett litet bord bredvid ett fönster sitter jag. Utanför fönstret står ett stort körsbärsträd så nära att det känns som att jag sitter under det. Vitrosa kronblad dalar hela tiden ner i sakta mak, och avtecknar sig mot den typiskt Göteborgsgrå himlen. Jag känner hur min hud luktar friskt efter cykelturen till skolan. På bordet står en mugg med en blandning av roobios och grönt te och svalnar. I öronen sjunger Nick Drake - If only she were lyin' by me, and I could sleep in my bed once again. Jag håller på att knäcka koden till numerisk analys, jag anar någon sorts logik bakom alla siffror och bokstäver. Allt är lugnt. För jävla fint, helt enkelt.
Det firar vi med Nationalteatern.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0