Ett riktigt gott te

En tenta avklarad! Det kändes okej, även om jag inte gjorde överbetygsdelen. Så kan det vara, nu hoppas vi på en 3:a så jag inte får ännu en omtenta. Och rent teoretiskt har jag faktiskt chans på en 4:a med. Jag unnade mig några timmars paus när jag kom hem och bara läste tidningen, lyssnade på radio och åt äppleklyftor. Så skönt. Men det dröjde inte länge innan det var dags att dra igång med flervariabelsanalysplugg. Jag kokade upp en kopp te, satte mig med mina babusjkor och lade pannan i djupa veck. Four O'Clock måste för övrigt vara världens godaste te. Fiken på Chalmers har Four O'Clock och alla smaker jag har provat har varit himmelska. Deras vita Chai-te är jättegott att göra Chai Latte på. Tror jag ska försöka få tag i det där med päron-vanilj-smak, låter jättegott!
Och ja, att teet är så gott kan ju bero på att det dricks ur en Tingeling-mugg.

Kommentarer
Postat av: Nova

Mycket sant, så fort man häller upp morgonkaffet i en fin mugg är det mycket roligare att det är tisdag än de dagar man inte diskat och får ta till nödkopparna (i mitt fall fula fläckiga ljusblå) längst in i skåpet... :)

2011-04-12 @ 13:04:21
URL: http://shakeyourcoconuts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0