Te daj från maj

När jag var jätteliten ville jag bli piga, för att det rimmade så bra på Ida. Ja, jag må varit duktig på det där med språk när jag var liten, men kanske inte ända från födseln. Jag hade överhuvudtaget en faiblesse för saker jag tyckte var lite Emil i Lönnerberga sådär. En av de grejerna var att sätta tyg över locket på glasburkar, det blev precis som förr i tiden tänkte jag.


Nu när jag skulle göra en liten present to go och det var hemmagjord svartvinbärsbladssaft och krusbärsmarmelad som skulle hamna i presentpåsen fanns det väl ingenting som piffade till det hela mer än lite tyg på locken? Nej! Precis som förr i tiden! Tårtpappret hamnade på papperskassen eftersom den hade en grymt ful logga mitt på. En echt super-tantig present blev det verkligen. Men naggande god.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0