Snåriga semesterutflykter

Här försöker man ha det lite mysigt. Ta med sig taxen på hallonplockningsutflykt. Går hur långt som helst och hittar till slut massor med hallon, rusar in i snåret! Då ryker taxen bakåt i kopplet, för liv och lust, så jag flyger all världens väg. "Åh du din..." hinner jag tänka innan jag känner det första sticket. Vi står i ett jordgetingbo. Och den stackars, lille, snälle taxen blir så illa stungen att han bli alldeles matt. Han nästan dör! Jag får bära hem honom. Och knappt några hallon blev det. På den mysiga hallonplockningsutflykten.

Dessutom hittade jag ett MYCKET bättre ställe senare på kvällen när jag och mamma cyklade iväg (och fnissade åt jaktlagets "lägereld" som är så pimpad till tänderna att det snart är en trerumsvilla). Imorgon bitti avreser en hallonplockarexpedition för att undersöka getingshalten i detta snår. Rapporten beräknas komma senare i veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0