Det vackraste...

... är vinbärsbuskar som bär klasvis med saftiga, svarta bär. De fullkomligen stinker av C-vitamin.


... är klarbär som är riktigt röda, riktigt sura och alldeles gula inuti. Somrarna när jag var liten smakade mammas klarbärssaft.


... är vackra bigarråer, i vilken färg de än må vara. Söta som om de hade fångat upp hela sommarens solsken och samlat det i ett enda träd, fullt med färgglada bär. De ser nästan ut som små solar, i alla fall om det är solnedgång.


... är det lilla, fina huset jag och Daniel sov i en sommar efter att jag och mamma hade fräschat upp det. Vi hade det gamla tv-spelet där, och badrummet fungerade inte. Titt som tätt blev jag livrädd för att det skulle komma spöken och knacka på fönsterrutorna bara för att kyrkogården ligger tvärs över vägen. Sånt larv!


... är om vi flyttar dit igen någon sommar, vinter, eller bara nån gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0