Apropå räv...

Jag kom att tänka på den helt uuuunderbara (för att låta lite småborgelig) rävskinnsmössan med tillhörande krage som har huserat hos mig den senaste veckan. Min faster skickade med mig den efter nyårsmiddagen eftersom min syster tydligen hade tjing-och-paxat den. I min faders ungdoms dagar, i mitten av 1900-talet sköt han räv och gav skinnet till min faster som lämnade in detsamma till en körsnär, och tillbaka fick hon detta. Och jag, jag har en hel räv som hänger och väntar ute i ett förråd. Nu ska jag bara hitta en körsnär och höra hur mycket räv som behövs för en tjusig huvudbonad.

Ida i rävskinns-mössa och krage.

Och apropå räv, så åkte jag aldrig pulka i Rävabacken hemma hos mor och far. Det är bara att återvända snart igen alltså.

För övrigt gjorde jag en tenta på två timmar (!) idag, och den kändes lätt. Det känns olycksbådande!

Idag skrev jag om , och . Följ mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0