Lördagspyssel

Nu skiter jag i pluggandet. Bara tre timmar blev det idag, men ibland får det vara så. Jag har i alla fall lyckats att hålla mig ifrån att festa idag, även om det innebar att jag missade en legendarisk caps och overallen tittar förebrående på mig från sin krok på dörrposten. Caps, det är ju det där magiska kapsylspelet.
Istället föratt plugga blev det lite rotande i sylådan. Där ligger några projekt, men sömnaden ligger ju en bit ner på priolistan nu för tiden så de samlar mest damm. Den här underbart blåa klänningen hittade jag på second handen Ebbes Hörna i Bellevue härom veckan. Den var hemmasydd i strl 42 eller nåt runt där gissar jag. Kanske ännu större, hur som helst alldeles för stor för mig. Men, fördelen med hemmasytt är att det är lätt att sy om. Klänningen är isärsprättad där den behöver sys om, nu ska jag bara köpa en finfin nål till symaskinen och sy ihop grejen igen. Den är hellång, har vida ärmar som räcker till armbågarna och jag kommer att vara magiskt vacker i den med mina vita sandaletter i sommar. Ja, det är visionen i alla fall.
Har man inte något bra syskrin får man ta farfars gamla förbandslåda istället. Det har ännu aldrig svikit mig.
Idag har jag skrivit om , och .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0