Läshörnan

Bästa grejen med att bo stort är att vi har plats med ungefär allt. Till exempel en trevlig läshörna som skänker både dagsljus, frodig grönska och en trevlig lukt av gammalt damm (från kuddarna). Jag tycker ju egentligen inte att jag har tid för skönlitterär läsning till vardags, men jag schemalägger in det i mitt liv titt som tätt för att jag helt enkelt tycker att det är så viktigt för mig.


Det finns så oerhört många klassiker jag vill ta mig igenom så att jag ska ha en bred referensram när jag läser. Det är inte för inte mitt val till högskolan lydde:
1. Civillingenjör i Teknisk Fysik
2. Litteraturvetenskap.

Det kunde lika gärna blivit det ena som det andra alltså. Nu tror jag ju att det är betydligt lättare att ha läsning som hobby än kvantfysik, så då får jag ju dra nytta av det. Som att äta kakan och ha den kvar!



Kommentarer
Postat av: afSnirkelsnorkel

Här är ett tips till dig:

http://keepingthechristmasspiritalive365.blogspot.com/

God jul!

2011-12-06 @ 02:11:27
URL: http://afsnirkelsnorkels.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0