Strumphuvet

Att det är en bra dag, det firar man mest med en bulle på huvudet. Mitt hår var lite i flottigaste laget (när håret stripar ihop sig och man får sådär snygga flintfläckar som jag har ovanför tinningen), men det gick bra ändå. Att bullen är rufsig upptil beror på att jag gick in i loftsängen med den, tydligen gör den mig någon centimeter längre än vanligt (win!). Lite rufsigt ska det vara tycker jag, och att mina lockar syns gör ingenting alls. Nä, det här måste vara den bästa dålig hårdags-räddaren jag vet. Faktum att man gör den med en avklippt sportsocka gör det hela ännu lite bättre.
Man klipper av resårskaftet på en sportsocka så det bildar en cylinder. Cylindern rullar man ihop så att den liknar en donut.

Sedan sätter man upp håret i en hästsvans där man vill ha knuten, och så trär man på sin strumpdonut på hästsvansen.

Dra ut donuten till hårtopparna, och klä liksom in den i håret genom att fästa topparna runt den (inte med nålar eller så alltså, vik bara topparna runt sockan). Sen rullar du bara in hela donuten längs med håret in mot tofsen du satt upp hästsvansen med, så att håret rullas upp på strumpdonuten till en tjockare hårdonut. Fäst med ett par hårnålar så den inte trillar ner.

Det brukar kännas som att det ser förjävligt ut, men hav förtröstan - det ser nästan allltid snyggt ut på första försöket. Så, lätt som en plätt va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0