Nisse Noslös

Tentan hör gårdagen till, den glömmer jag och så tänker jag på hur skoj det kommer bil med Java-programmeringstenta på lördag. Inatt drömde jag en helt sjuk grej. Inte nog med att min faster hade stulit alla mina finaste ägodelar eller att jag höll på att trilla i havet fullt med rockor när jag skulle klättra nerför en hög kaj och i en liten, liten båt som kluckade runt i blågrönt vatten(skräckscenario!). Nej, mammas och pappas katt tappade ansiktet. Hela överkäken, nosen, pannbenet, allt var borta! Kvar var en gapande underkäke med vispande tunga och ledsna ögon, och lite kranie. Isch, så hemskt. Jag är inte säker på hur jag ska tolka det. Men vi skulle laga det, på något sätt. Stackars kisse.
En annan kisse, som jag fick när jag var 17. Torsten.
Han kunde flyga så bra! Men tyvärr flög han in under en bil samma sommar. Det var slutet för Torsten. Sen dess har jag inte haft någon kisse igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0