Jag rullar fram

Idag har jag cyklat som en tok. Sammanlagt tre mil tror jag. Fram och tillbaka, till skolan, till Cortége och till bio. Jag och Daniel kände att vi blivit vuxna nu och inte orkade gå på jättefest på kårhuset (fast de har hoppborg!). Det blev Thor på Bergakungen istället. Den var bra på många sätt, dålig på några. En bra film, som solkades ner av fjompiga kärlekshistorier och påträngande patriotiska stråkar till drömmande blickar. Men biffig, det måste man ändå säga att han såg ut att vara, Chris Hemsworth. Det skulle vara så härligt att ha en Thor-kropp, så biffig. Då skulle jag lyfta mina vänner jämt, hissa dem i luften och bära dem när de var trötta. Och så skulle jag lyfta tunga saker. Till exempel stora stenar som pensionärer vill slippa ha i rabatten. Eller jättetunga flyttkartonger. Jag skulle också bära handikappade upp för trappor - med rullstol och allt - så att de fick tillgång till platser de annars inte skulle komma till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0