Starbuckstokig!

Jag är inte kaffetypen som dricker kaffe varje dag. Och om jag dricker kaffe ska det helst vara svart. Och jag är för snål för att hänga på fik jämt. Men! De senaste veckorna har jag hållit på att bli tokig för jag har sådana måste-ha-kramper i hjärnan, och de kommer tätare och tätare. Jag överväger starkt att packa ihop pick och pack och flytta tillbaka till Berlin, eller Paris, eller var som helst - bara jag får sätta mig och sitta bort min tid i en sammetsfåtölj på Starbucks! Det går bara inte att sluta tänka på känslan att från regniga november på Hackescher Markt som en blöt katt lomma in på Starbucks, köpa en av de fantastiska julkaffedrinkarna och hänga av sig jackan och sjunka ner i en fåtölj. Så, en enkel fråga: Varför finns inte Starbucks i Sverige? Ett litet ett i Göteborg kan väl aldrig skada?
Men nä, i väntan på det får jag försöka hitta några fina kandidater som kan strida om min kärlek. Än så länge leder La Pain Francais, men idag ska jag eventuellt undersöka ett (som jag tyvärr inte minns namnet på) på Avenyn med Julls och Frida.
Daniel på Starbucks på Alexanderplatz, Berlin
Dannemannen på Starbucks, Alexanderplatz vår första kväll i Berlin.


[Idag skrev jag om: , , , ]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0