Det var bättre förr...

What's my age again? sjöng Blink 182 1999 (Oh boy jag känner mig gammal!) och ja, ibland undrar jag vad som är min mentala ålder. 73? Jag köper drickabackar, läser bara gamla klassiker, stickar gärna, tycker inte om att köpa musik i filformat eftersom man "inte får nåt i handen", får ont i lederna när det regnar ur, säger "Fy, vad det drar!", har progressiva glasögon och jag blev ledsen när Kungen av Danmark försvann ur Coops sortiment eftersom hårt godis, gärna med anis- eller honungssmak, är favoriten. Och just det ja, jag lyssnar inte på andra radiokanaler än P1 - de är för flamsiga. Droppen som fick bägaren att rinna över och fick mig att inse att jag nog egentligen borde befinna mig på andra sidan det yrkesarbetande livet, som pensionär, var när jag idag roade mig med att promenera för att handla på nya Coop Friggagatan. Det var jag och sjuttio glada pensionärer som förvirrat gick omkring och provsmakade surdegsbröd och ekologisk cider för att mellan varven förlägga inköpskorgar och kassar. Och det var toppen!
Ärligt talat, det var ett fint Coop. Bra utbud, inte jättebilligt såklart när det är så centralt. Men hela butiken är kravmärkt och eftersom butiken ligger i nybygget på Friggagatan var det jättefräscht. Där svänger man nog in någon mer gång på väg hem, skulle jag tro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0