Min och Daniels alldeles egna rosa boll

Köpa rosa plastboll. Check.
Promenera med Jullan och Daniel. Check!
Spela vårens första utomhusfotbollsmatch på skolgården. C h e c k!
Göttans alltså, vad fint man har det.

Imorse långfrukost med P1-andakt i öronen. Av någon anledning spelades Björk, och så trillade tydligen en polett ner bakom pannloben nånstans. Selmasongs! Hur längesen var det inte sen jag lyssnade på Selmasongs? Jag har inte hört albumet och inte sett Lars von Triers Dancer in the Dark på väldigt, väldigt länge. Ett tag på högstadiet lyssnade jag bara på detta album, gång på gång, dag efter dag, vecka efter vecka. Kan ju i och för sig vara därför jag inte har känt något särskilt behov av detsamma på några år. Men, säg då att någon inte en endaste gång har hört albumet och reagerar med ett Va? om man säger Dancer in the Dark. Då lämnar jag en liten spotify-länk, i form av bild på söt-Björk.

Bild på Björk som Selma i filmen Dancer in the Dark.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0