Make Over/IKEA Wish list

För en månad sen gick jag enfaldigt och beklagade mig över att lägenheten var "färdig" och att jag inte hade projekt att kanalisera min kreativitet genom. Fel, fel, fel. Jag inser nu att det var så naivt, dumt och enkelspårigt att jag rodnar. Det finns tusen saker att göra i lägenheten som stannade upp lite i inredning där vid svininfluensautbrottet i familjen, någon gång i oktober. Inte minst stora ingrepp, som att måla om hallen och köket från golv till tak. Rätt så stora projekt som jag bara missade?! Nåväl, nu vet jag vad som ska göras och hallen verkar vara först ut. Om allt blir som det är tänkt och inte Bokia behöver extra arbetskraft så verkar det som att hallen får en make over från topp till tå kring påsk. Härligt!

Nu är väggarna vita, dörrarna vita, taket vitt, lampan i plexiglas, den fina 50-talsspegeln och enda möbeln är en blåbärsblå byrå med röd-vita knoppar från IKEA. Väggarna är helt kala och hallen är väääääääääldigt tråkig. Dessutom saknar vissa av garderobsdörrarna handtag. Planen är att måla vägg och tak vitt på nytt och spackla bort alla fula hål. Sen, ska en stor fina tavla upp ovanför byrån - kanske en inramad plansch. Jag funderar på vad jag kan göra med resten av den blå färgen. Att måla ramen till tavlan känns som lite too much, samtidigt som det behövs färg i hallen!
Köket ska också göras om, i sommar om vi är riktigt duktiga. De ljusgrå väggarna ska bli ljust grå-vita, de mullvadsfärgade köksluckorna ska bli ljusgrå och den röda fondväggen ska... jag vet inte? Antagligen också bli vit, tråkigt och säkert nog. Men den ska kläs med hyllor som ska fyllas med korgar och burkar och bli riktigt hemtrevlig och snygg! Nåt i stil med från Hus&Hem:
Ordning och reda i skafferiet!
Vid nästa sväng till IKEA önskas en hel del till hallen och köket! Visst kan det bli lite tråkigt att bara köpa saker från IKEA, men jag tycker ändå de har bra grejer för basmöblemanget. Den röda hyllan är redan bestämd, di lärde ska bara tvista om vilken färg den ska ha. Så, en liten wish-list inför IKEA-besöket:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0