Sommar, sommar... sommar?

Göteborg är insnöat ja, just det. Flera decimeter snö, endast 4 spårvagnsnummer går i stan och det är lögn att ta sig någonstans. Nu är första stunden på dagar då solen gassar istället för att snön vräker ner, och jag måste säga: Det är fantastiskt utomhus! Allt blir beslöjat och mjukt under snön, helt fantastiskt.
En toast ligger smörgåsgrillen, Monica Zetterlunds låtar spelas igenom på spotify (guldkornan sparas i spellistor) och när jag vände på huvudet lite för snabbt förut i köket fick jag en underlig förnimmelse av dagg, luft fylld med doften av solsken och vattenmelon som smälter i munnen. Jag är inte den som alltid längtar till nästa årstid, jag är väldigt nöjd med hur naturen har ordnat det med årstiderna. Men åh, vad jag längtade efter sommarkvällar på solvarma klippor eller gräsmattor, lukten av solbränd hud och vinden i håret. Sådär lagom varmt, koftan på och lite gåshud på benen när brisen kyler. Lugnet, stillheten, bristen på plikten. Jag längtar så otroligt till september, när allt är över och ett nytt skolår börjar. Jag längtar till augutsin, och RePen när de nya studenterna ska välkomnas till fysikprogrammet. Underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0