Projekt ogift.


Noch mehr tentaplugg
gäller. Alla julklappar köpta, alldeles för många Chai-Latte på J.A. Pripps (kårhusets bar/fik) köpta och urdruckna. En tenta gjord, nästa i annalkande.
Så ja, jag pluggar. Och jag läser Juloratoriet, fascinerande bok! (Jag tippar på att den kommer få fint beröm i min läsdagbok) Och så har jag ringt mäklaren om ett torp. Se där ja! Lite saker tuffar ändå på i mitt civila, för fem år pausade, liv. Torpet är mitt drömtorp, enligt vad det ser ut som på bilderna. Nästa vecka ska jag dit och titta närmre, känna om det luktar död råtta eller något annat skumt. Liiite död råtta får det gärna lukta, då kan jag säkert få det jättebilligt, men bara så mycket att det går att tvätta bort med såpa. Ingen död råtta i husgrunden, tack! Till och med mamma, som alltid säger nej nej NEJ! tycker att det är riktigt spännande! Ih, inte vill jag sitta här och tentaplugga, jag vill titta på ett torp, köpa ett torp, äga ett torp och börja skotta snö!
Har också arbetat vidare på att byta ut mina badrumsprodukter mot miljösnällare och kemikaliefriare produkter. I veckan har jag blivit positivt överraskad av ansiktstvätt, ansiktsvatten och fuktcreme från Lush, funkar faktiskt perfekt på min blandhy. Och så känns det ju så naturligt och fräscht! Nästa steg är att skaffa en deo utan otäcka metaller, jag tror inte att det är någon slump att bröstcancern ökar så som vi hygienfreak rullar på lager efter lager deo varje dag. Oavsett vad forskning säger eller inte kan det aldrig vara bra att hälla aluminium och grejer i sina porer. Giftigt.
Fina fuktcremen Imperials, ansiktsvattnet Eau Roma Water, ansiktstvätten Angels on Bare Skin, sminkborttagningen 9 to 5. Bilder från Lush.se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0