Längtan till landet

Jag sitter i Chalmersbiblioteket, det som har blivit mitt hem de senaste veckorna. Jag sitter och försöker bevisa definitioner och satser, men jag har aldrig någonsin varit såhär trött när jag pluggat. Och jag har inte en susning varför! Varje kväll lägger jag mig i tid, om morgnarna sover jag längre än vanligt eftersom jag helt enkelt inte orkar gå upp. Nu är jag så förbannat less på pluggandet - som jag vanligtvis trivs med - att jag bara vill springa rätt ut på en tyst, snöig åker. Skida iväg i skymningen, ut i mörker som försiktigt lyses upp av det tjocka snötäcket. Känna snoret frysa i näsan, minusgraderna sticka i kinderna och hakan, skida på som en vanvettig tills svetten rinner innanför understället och jag skidar hemåt igen. Kanske är det helt enkelt min gamla instängdhet som gör sig påmind igen? Den här vantrivseln med all trafik, alla människor, betong istället för jord, tegel istället för trä, lyktstolpar istället för trädkronor. Suset från stora farleder istället för knäppande tystnad och sus i tusen och åter tusen trädtoppar. Ja, vem väljer det?



Idag har jag skrivit om , , , , och .

Kommentarer
Postat av: N

Hej!

Har du den här klänningen? Länk http://indiska.com/data/product/images/XL/2503_2009219134841744278.jpg

Tyckte mig se den på bild tidigare i din blogg.

Om du har klänningen och kan tänka dig att sälja den för nypris eller mer, så hör gärna av dig till min mail. Vill så gärna få tag på den här klänningen! Mvh N

2010-12-22 @ 09:59:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0