Knekker deg till sist

Hade jag lovat fina små knäckrutor inslagna i juliga minipaket? Det blev det inte alls, det blev oldfashioned knäckformar i tre olika färger eftersom de blå av någon anledning inte fick vara med i leken längre. Som den förändringsfientliga människa jag är (åtminstone gällande såana skitsaker) undrar jag varför, och suckade både djupt och hårt när jag pillade isär knäckfofrmarna och inte fann någon blå. Hur som haver, det är ju inte alls relevant för smaken vilken färg det råkar vara på formarna. Smaken, som bestod av glögg, mandel och russin, var alldels utsökt! Glöggen var BLOSSAs årsglögg, som vi dessutom premiärsmakade till den färdiga knäcken. Visst, clementin... men fy så äckligt det är med vinglögg! Jag tycker mest det smakar sprit. Tyvärr. Men som sagt, i knäck var det finemang det! Rekomenderas varmt!
Mina små knäckfomar på skärbrädan!
Och förresten, appropå knäck! Spotify har också lite knäck att bjussa på:
Kaizers Orchestra – Knekker Deg Til Sist

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0