En sån dusch...

produktbildFörsta advent kom snabbt i år. Bloggen har legad ouppdaterad som om ingenting har hänt. Årets adventsrim det! Första slurken glögg för den här säsongen råkade bli Dufvenkrooks Vanilj, och det var värst vad lätt den rann ner i strupen. På snäppet till för söt, om man frågar mig, men så föredrar jag också de mörka glöggerna. Smaskiga pepparkakor med ett tunt lager smör till det, och den jobbiga sötman var väck! Knäcken som skall kokas på onsdag och lindas in i små nätta paket kommer nog tacksamt att smaksättas med den söta vaniljglöggen och en smula hackade russin och mandlar. Det hör liksom till att ha en burk med sliskigt sött julgodis i kylskåpet när kalendern slår över till december. Nu skall vi bara hoppas att jag finner tiden till lite kok och bak!

Efter glöggmyset i köket var det dags att tvätta av sig ett lager med sur grädde som jag av en fullt naturlig anledning hade över hela överkroppen. Eftersom jag gått runt med detta lager sedan i går kväll kan man tycka att jag borde duschat tidigare. Jag försvarar mig med att jag haft fullt upp med att tvätta grädde ur håret. Av diverse fullt naturliga anledningar som sagt. Hur som helst var det dags för en dusch, som jag längtat väldeliga efter! Faktiskt inte för det att surheten stod mig upp i öronen som man skulle kunna tro, nej! Anledningen till min längtan att duscha berodde såklart på ett besök på lush! Alltid när jag åker ner på stan slinker jag alltid in på lush vid NK, och alltid råkar jag ha med mig någonting ut. Senast råkade det bli tvålen Snowcake från Lush's julproduktsserie. Den luktar underbart och återfuktar något helt fantastiskt! Helt naturligt också. Härrrrrligt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0