Fina formar

Okej, jag utgår ifrån att alla människor älskar picnic. Att höra humlorna humma, se stackmolnen vandra förbi, omfamnas av vinden, känna doften av gräs, åh denna underbara doft! Och tänk bara, att sitta på en filt och känna gräset skava lite på undersidan av benen, samtidigt som man sippar på sval, hemmagjord vinbärssaft och så tar man ett bett av en saftig sockerkaka. Gud tänkte antagligen noga efter då han gjorde sockerkakan så god, men samtidigt så lätt att baka även i sommarvärme. Daniel däremot håller inte med. Han vill ha chokladiga, krämiga och smarriga saker!

Sockerkakans rykte
må vara lätt stukat, med kafferepsstämpel och tråkiga runda formar i en tid av överdådiga cupcakes och kladdkakor. Men, på kakburken.se finns mängder av fantasifulla kakformar att piffa till den annars rätt alldagliga kakan med! Så många att jag faktiskt inte riktigt förstår vad man ska ha alla till. Själv gillar jag formerna som föreställer blommor, det tycker jag är aptitligt. Jättesöta små formar som formar sockerkakan till små korgar är också en favorit, där man kan fylla korgarna med smarrig frukt! Så kan man kanske lura till och med Daniel att gilla sockerkaka!
Blommor, 6 små bakformar Bavaria, bakformKatedral, bakformKorgar, 6 små bakformar
Krysantemum, bakformKugelhopf, bakformRos, bakformStjärna, bakform
Atting batting bara, att de är alldeles för dyra för mig! Å andra sidan, hur länge håller inte en kakform? Minsann, om jag inte känner ett litet ha-begär nypa i bröstkorgen. Jag får nöja mig med någon av de fina muffinsformarna istället. Kanske borde man skaffa ett muffinsträd?
Guld, 24 stPastell, 75 stSilver, 24 stPink Polka Dots, 75 stSvart, ca 25 st

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0