Kort rapport från Arvikaveckan

För tio dagar sedan satte jag mig i bilen tillsammans med Anna J, och vi packade in det rubb och stubb vi under helgen på var sitt håll pressat ner i olika väskor och behållare. Sen bar det av mot Arvika, som vi nådde under kvällen trots vissa felkörningar - eller natursköna bilfärder enkom för njutning. Jag var så otroligt nervös att de andra nyckelfunktionärerna skulle vara missnöjda med mig att jag varken kunde äta eller dricka någonting under hela söndagen, men det där gruffet glömde jag bort så fort jag fick se människorna från backstagehelgen sitta och le i partytältet bakom Andromeda.

Det var förseningar och allmänt strul som gjorde att det blev en del nattligt arbete på Vintergatans backstage. Sjukt stort med största scenen i år, den tar 25 000 i publik och var så gott som fylld under festivalen! Tilla och Oskar gjorde ett fint jobb med scenen, de är så duktiga! Lite av mina gurus. Saknar dem redan, fast jag kom hem igår kväll. Det skulle vara så skönt att ha en Tilla eller en Oskar att gå till i vanliga livet. Nån som har erfarenhet av det man sysslar med och kan säga rätt saker vid rätt tidpunkt.

Fint gick det ändå med allt. Så det finns liksom inte mycket att säga. Jag vann pris i kategorin Årets nyckelfunktionär, och några av mina funktionärer vann pris i kategorin Årets funktionär. Så bra funktionärerer som jag hade i år har jag verkligen aldrig sett maken till! Likt en förälders sväller mitt hjärta när jag tänker på hur fantastiska de var under festivalen!

Förresten, lite smått och gott, ihoplånat av Hagge och Tilla! Bland annat mina fina matpåminnelse, och lite scenbilder från Bob Hunds bästa konsert:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0