Lite mera Vagabond inför vårsäsongen

Well, låt oss säga en varm majdag. Gick jag fortfarande gymnasiet skulle jag ha gått en promenad runt hamnen på väg till bussen hem, och strumpbyxorna som varit sköna att ha på morgonen skulle kännts lite onödigt varma. Om jag älskar de där dagarna... Ingen sol är så skön som den i maj.

Just den sortens majdagar som jag tänker på, har jag hittat de perfekta skorna till. Jag skulle inte tacka nej till alla fyra, det vore härligt att ha en stor skogarderob att bara gå och plocka som man vill ur. Även om det är lite av en skam att erkänna, skulle jag vilja ha en välfylld garderob. Det i sig är väl ingen skam, men det stämmer illa med vem jag är. Största anledningen till det är väl att jag avskyr att shoppa. Länge leve internet säger jag bara! Man kan få hem vad man vill hem till brevlådan, enda nackdelen är att världens kläder och skor inte är skräddade för mig.

Vagabond Digi, högklackad sko, i färgerna kelly green, brandy, dark coral, purple.

Jag orkar aldrig anstänga mig för att se snygg ut, det enda jag orkar göra med mig själv är pyssliga saker. Som att fläta hår, rulla papiljotter, leka med smink, fila tånaglarna. Allt det där som måste göras, det är så tråkigt! Raka benen, borsta och tvätta håret, duscha, använda hårinpackning... trist! Borsta tänderna är ett undantag, det är skoj. Sätta i linserna också, det är en sport. Jag förstår inte alla dessa människor som kan ägna oändligt mycket tid på sitt utseende, även när de inte har lust. De som suckar och stönar och sminkar sig i en halvtimme fast de inte har lust med annat än att dra på sig kläder och gå till skolan.

Det är viktigt att kunna vara civil i rollen man spelar. För alla spelar vi på något sätt en roll när vi är bland folk. Man måste kunna förmå sig att vara säker på men samtidigt ledig i sin roll. Det svåra med det, det är att veta vem man är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0