Lite mera tankar om kvinnor och vikt

Det är inte ofta jag läser "fulpress" av typen aftonbladet och expressen, men ibland vill jag titta lite vad kändisarna hittar på i skvallerpressens verklighet. Egentligen är det helt otroligt vad man får veta om kändisarna, och jag förstår verkligen inte hur de klarar att leva med pressen som en skugga var man än går. Tydligen har en bild av Rihannas misshandlade ansikte läckt ut från polisen, och jag kan verkligen inte föreställa mig hur det känns för henne. Att bli misshandlad av någon man älskar är en fruktansvärd kränkning som får hela världen att skaka i sina grundvalar.

När jag såg rubriken "Smala kvinnors hemligheter" dömde jag genast ut den, klickade på den i hopp att hånfullt kunna dumförklara innehållet och känna mig nöjd över att ha en allvetande dietist till mor. Men döm om min förvåning när jag läser inget annat än sju jättesunda och enkla råd (med reservation för nummer två, alla har inte psyke att dagligen väga sig) som är lätta att ta till sig. Ändå är de inga pro-ana tips direkt. Nä, tack och lov för sunda kosttips! Ett extra plus för att de inte handlade om GI, jag hatar GI.

Nu ska jag snart lägga mig så jag får mina två timmar extra sömn inför resan till Göteborg imorgon. Då ska jag till Chalmers och äta en bit mat, träffa syster yster samt värvas till civilingenjörsprogrammet Teknisk Fysik. Är det uppstigning kvart i sex jag får ge för det, så får det vara värt det. Väl mött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0