Lite mera spööööken...

Vilken härlig fredag! Den började surt med en trötthet som hade fått ett överaktivt barn på uppåttjack att lägga sig ner och bara blunda, och slutade här i soffan med magen full av tacos, godis och julmust, och hjärtat fullt av kärlek till huskarlen och Ghostbusters. På skolschemat stod bara en spännande föreläsning i Vågrörelselära och Optik med Janusz, som än en gång fick mig att känna att jag valt rätt program. Inte blev det ju mindre roligt av att labben igår gick så himla bra! Det blev en snabblunch i Hilbert med några datavetare på (fin)besök vilket man inte säger nej till. Såklart fanns det ju någon sorts ambition om att jag skulle plugga flitigt hela dagen när jag hade så lite lektioner, men konstigt nog hamnade jag framför tidsfällan Sims 3 och lämnade inte datorn förrän mina ögon sved rejält och jag höll på att förlora förståndet. Då var det dags för tvätt, efter tvätt var det dags för disk, efter disk var det dags att hänga upp tvätt, sen var det dags att slänga i sig korv med bröd för att tillsammans med den manliga halvan av hushållet bege sig till Ica Maxi i Angered för att storhandla.

Jag har aldrig storhandlat
här i Göteborg, och det var lite IKEA-feeling över det hela. Vi köpte och köpte och köpte allt som inte finns på lilla Coop hemma i Gamlestaden, och stod snart snopna i kassan med ett kvitto på över tusen kronor och tunga kassar som skulle bäras hem. Men klaga ska man inte, för i kassarna rymdes mycket smarrigt och njuta av på en onsdagkväll, framför den nya favoritfilmen: Ghostbusters! En film jag underligt nog aldrig har sett förut, men det tog mig knappt tre sekunder att bli fullkomligt bedårad. Och det är någonting speciellt med deras arbetskläder. Vi som bär overall i studentikåsa sammanhang tror jag blir lite extra varma om hjärtat när vi ser dem springa omkring med rätt så illasittande overaller med skärp som inte vill sitta i midjan och byxbakar som säckar. Ja, andäktigt sitter vi här tillsammans och tänker: Vilken underbar lekdräkt!

http://www.thelmagazine.com/images/blogimages/2009/08/14/1250256446-ghostbusters.jpg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0