Hirasawa

Javisst, Maia Hirasawa. En av de svenska kvinnliga sångerskorna har stört mig absolut mest på de senaste åren. Jag kan inte hantera hur vokalerna låter som runda bollar som rullar ut ur munnen ur henne i "And I Found This Boy" och hon har säkerligen sått några frön till argrynkor i min panna när hon hamnat i lurarna där i storköksdisken, där jag inte kan byta radiokanal. Men så, på digilistan dök en trevlig sång fram. South Again. Har du spotify, så lyssna. Dina öron kommer tacka dig.

Och äntligen kan jag få inre ro. Äntligen kan mitt hjärta få njuta av hennes röst så som det lät när hon reste landet runt med Annika Norlin (som då bara var Hello Saferide). At the Top of the Hill. Även den så som jag vill ha det. Finally sitter västkustensoundet som en stor stämpel på även denna unga dam. Tack, Maia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0